16 Mayıs 2013 Perşembe

Şehir İçi Ulaşım

Küçük bir şehirde yaşamanın avantajlarından bir tanesi şüphesiz ulaşım kolaylığı. Benim favorim ise bisiklet kullanmak. Yağmur, kar demeden tüm kış bisiklet kullandım. Çok çok karlı olduğu zamanlarda da mecburen okula gidemedim. Şehir bisikletleri her zaman bulunamadığı için yine tercihim kendi bisikletimden yana. Ama yok satın almak istemem derseniz http://en.bicikelj.si adresinden kaydınızı yaptırabilirsiniz. Tek ihtiyacınız olan herhangi bir Urbana card. 1 senelik kullanım bedeli ise 3 Euro. İlk saat ücretsiz, ikinci saatten itibaren ücretlendiriliyor. Ancak Ljubljana oldukça küçük olduğu için saat sınırını geçmezsiniz diye düşünüyorum.
Rozna Dolina'ya en yakın bisiklet durağı köprüden Rozna'ya doğru yürürken göreceğiniz köşedeki durak. Kongresni Meydanı, Preseren Meydanı ve Zara'nın hemen karşısında da alternatif duraklar var.

Şehir bisikletleri

Ulaşım için ikinci seçenek elbette şehir otobüsleri. Fakültenizden onaylatacağınız kağıdınızla birlikte aylık Urbana alabilirsiniz. Bu konuya daha önceki yazımda değinmişim. Buradan daha ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.
Ljubljana'da otobüs kullanmak bana çok gereksiz geliyor.

Soğuk kış gecelerinde  taksiler sıkça tercih edilmektedir. Burada sokakta çevirdiğiniz taksiye iki katı para ödemeniz gerekir, bu sebeple telefonla çağırılması gerekiyor. Fiyatlar da taksilere göre farklılık gösteriyor. En ucuz taksiler Metro ve Laguna.

Metro Taksi: 080 11 90
Laguna Taksi: 080 11 17

Metro Taxi, prosim!
We want a taxi to Rozna Dolina in front of Yellow Trafika.
Okay, 5 minutes.

Bu konuşmanın daha hiç değiştiğini görmedim.:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder