11 Ocak 2013 Cuma

*Erasmus'u Uzatma Prosedürleri

Eğer bir gün siz de Slovenya'nın adı değiştirilsin diyerek başladığınız Slovenya maceranızı uzatmak isterseniz aşağıdaki adımları takip etmeniz yeterli olacaktır.

Öncelikle, kendi okulunuza Erasmus'u uzatıp uzatamayacağınızı sormalısınız. Büyük ihtimalle onlar izin verdikten sonra Ljubljana Üniversitesi'ndeki fakültenize resmi başvuru yapılacaktır. Bu dönem her üç kişiden ikisinin, hatta zaman zaman her iki kişiden ikisinin Slovenya'da Erasmus'u uzattığını göz önünde bulundurursak, Ljubljana Üniversitesi'nin bu başvurulara olumlu yanıt verdiği açıktır. Daha sonraki aşamalar öğrenim anlaşmalarının hazırlanması ve kabul mektubunun rektörlük binasına gidilerek alınmasından ibaret. Bir diğer önemli mesele ise yemek kuponlarının uzatılması. Kabul mektubunuzu vize başvurusu için vermeden gidip kuponların kullanım süresini de yine Kersnikova, 4'den uzatabilirsiniz.

Erasmus'u uzattığınızı Erasmus koordinatörünüze de bildirmelisiniz ki yurtta kalmaya devam edebileseniz. Bu durum benim için çok kilit bir noktaydı, eğer aynı odada kalamazsın deselerdi geri dönerdim, o derece kilit yani. Zaten beni Erasmus'u uzatmaya iten temel nedenlerden biriydi odam ve stratejik konumu.

Daha sonraki aşama ise vizenin uzatılması. Vizeyi ister Ankara'dan sil baştan başvuru yaparak, ister Ljubljana'da yabancılar ofisinde yapabilirsiniz. Yabancılar ofisi ise KMS'nin hemen yanında. Yani Rozna Dolina'da Yellow Trafika'dan düz ilerleyip, küçük alt geçitten geçtikten sonra hemen sola dönerek ulaşabilirsiniz. İstedikleri belgeler ise aşağıda sıralandığı gibidir:

-1 adet biyometrik fotoğraf
-Pasaportun ilk sayfasının ve vizenin fotokopisi
-Sabıka kaydı ve apostil şerhi (Slovence çevirisi)
-30.000 Euro teminatlı benzer seyahat sigortası (Slovence çevirisi)
-Kabul mektubu
-Finansal taahhüt belgesi (Slovence çevirisi)

Sabıka kaydını Ljubljana'da Türk Konsolosluğundan temin edebilirsiniz. Konsolosluğun adresi: Livarska Ulica, 4
Tren istasyonunu geçtikten sonra geniş bir yolla karşılaşacaksınız. Hatta bu yolun sol tarafında petrol istasyonu da var. Kaldırımın sol tarafında kalarak, ikinci sokaktan sola döndüğünüzde konsolosluğu kolayca bulabilirsiniz. Sabıka kaydı bu sefer otomatik olarak gün/ay/yıl şeklinde çıktı.

Vize başvurusu için ayrıca belirtmediler ama sonradan aksilik çıkmasın diye ben apostil şerhini de almak istedim. Başvuru sırasında da gerek yoktu demediler, yani alınsa iyi olur. Apostil şerhi için beni konsolosluktan Presernova Cesta, 25 adresindeki Dış İşleri binasına yönlendirdiler. Oradansa Dış İşleri Konsolosluk binasının hemen sağında kalan sokakta (Amerikan Konsolosluğu ve Dış İşlerin arasında kalan sokak) küçük sarı binadan alabilirsiniz. 1.5 Euro gibi de bir ücreti var. Verilen apostil şerhi tabii ki Slovence.

Slovence tercümeler için konsolosluktan yardım istemiştim, onlar da beni Recep Bey'e yönlendirdiler. İletişim bilgilerini ister benden, ister konsolosluğa gittiğinizde alabilirsiniz. Benim finansal taahhüt belgem İngilizceydi, Recep Bey İngilizce'den çeviri yapamayacağını söyledi ve tekrar Türkçe belge almam gerekti. Belgenizin İngilizce olma ihtimali varsa dikkat edebilirsiniz. 

Bu aşamalardan sonra vize başvurunuz için hazırsınız. Başvuru sırasında Slovence bir form doldurmak gerekiyor. Ofisteki görevli bana yardımcı oldu ama Slovenlerin sağı solu belli olmaz, önceden Sloven bir arkadaşınızdan yardım isteyebilirsiniz.

Başvuru için 55 Euro, vizeyi alırken de 12 Euro civarında ücret ödememiz gerekiyor. Vizenin 1 ay içinde çıkacağını söylediler. Bu süre içinde polise vs. göstermek için de vizeye başvuru yaptığıma dair bir belge verdiler. 

Vizeye Ankara'dan başvurduğumuzda herhangi bir ücret ödememiz gerekmiyor ama  Ankara'ya gitmek gözümde büyüdüğü için ve aşağı yukarı  aynı miktara mal olacağı için ben buradan başvurmayı seçtim.

Unutmadan, sağlık sigortası ve finansal taahhüt belgesinin orjinalleri yanımda değildi, sadece çevirileri vardı. Görevli orjinallerini sorduğunda Slovenya'dan onları temin etme şansım olmadığını ancak bilgisayar üzerinde olduklarını söyledim. O da sorun olmayacağını söyledi, galiba biraz şanslı günümdeydim. 

Son senemde Erasmus'a gitmek içime sinmez dedim, gittim.
1 dönem Erasmus yeter, 2 dönem çok fazla olur dedim, uzattım.

Şimdi sırada yapmam diyip de yapacağım başka şeyler var. Ayrıca bence Slovenya'da sıkıştık kaldık, hiçbirimiz buradan ayrılamayacağız. Çevremdeki pek çok kişi Erasmus'unu bir sebeple uzatıyor. Hatta Slovenya'da çalışmaya başlayan arkadaşlarım bile var.

Gerçekten, "we feel Slovenia."

Gelecekten gelen düzenleme: Sonunda vizemi aldım ama tam 2 ay sürdü. Sigortamın başlangıç tarihi, başvurduğum gün olmalıymış. E benim D tipi vizem var, bu vizeye sahip olabilmek için de sağlık sigortasına sahip olmak bir koşul, ama yine de onlar öyle düşünmemişler. Boşu boşuna diğer sigortanın başlamasını beklemişim bir süre, gidip sorduğum halde ilk görevli bu durumu bana açıklamamıştı. Her şey yolunda demişti. Daha sonradan eski sigortamı göstererek, 4-5 gün önce kabul edilmesini sağladım. Sonrasında da kartımın fabrika tarafından basılmasını bekledim. Evet oturma izni kartı basma fabrikası. Her neyse, sonunda vizeme kavuştum ama siz siz olun sağlık sigortanızı başvurduğunuz günün tarihi ile başlatın. 


20 yorum:

  1. peki vize ne kadar surede cikti, benim vizem 20 temmuzda bitecek 1 temmuzda basvursam problem olurmu ...
    samedcetinkaya@gmail.com

    YanıtlaSil
  2. neredeyse 2 ayı buldu benim. sigortayı başvurduğunuz tarihten itibaren başlatmanız önemli. vizeniz elinizde olmadığı süre boyunca zaten vizeye başvurduğunuza dair bir belge veriyorlar, slovenya'da kalmaya devam edebiliyorsunuz ancak slovenya dışında geçerli olmuyor. yani bu da seyahat edemeyeceğiniz anlamına geliyor.

    YanıtlaSil
  3. Çok yorucu oluyor mu ya? Ben de uzatmayı düşünüyorum ama tekrar tekrar uğraşmak pek istemiyorum kağıt işleri ile bir de 400 tl ye yakın masraf çıkıyor gibi bir şey sanırım(60 euro bilet tarih değişikliği) ile.

    YanıtlaSil
  4. kağıt işlerinden çok bir dönem daha erasmustu benim için yorucu olan:) çok geliyor esasında ama döndüğüm gün erasmusu uzattığım için teşekkür ediyordum. bence hemen karar vermene gerek yok geleli ne kadar oldu ki? bir süre yaşadıktan sonra daha sağlıklı karar verilebilir. kağıt işleri biraz sıkıyor ama ljubljana'da her şey çabucak halloluyor zaten. bir sigorta masrafı olacak işte. bana ikinci dönem de hibe vermişlerdi.

    YanıtlaSil
  5. Geleli 1 ay oldu ve inan uzatmak istiyorum çünkü üniversite için yaşadığım yer Kuruçeşme/Buca.. Tek sıkıntım o hibenin çıkmama durumu olabilir mi o ve bir de 2 ay demişsin vize için 2 ay gezememek biraz sıkıntı olur.. Sigorta zaten eğer 1 yıllık gelmiş olsak ona göre fiyatı fazla olcaktı o yüzden sanırım toplam 400 e patlar ama değer yani diye düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  6. vizeye erken başvurursan sorun olmaz vize. benim 2 ay bekleme sebebim sigorta tarihiminden kaynaklandı ve sonradan karar verdim. arada türkiyeye gidip gelirsen hemen ankaradan da başvurabilirsin böylece biletini de yakmamış olursun:) diyelim 2 ay vizen yok, zaten hava baya soğuk oluyor, bi süre sabit ljubljanada kalmak çok iyi gelmişti. geçen sene çok soğuktu bu sene öyle olmaz belki ama söyleyim:(

    YanıtlaSil
  7. Ya Türkiye dönüş bilet tarihim ile 2. dönemin arasında 1 gün var o yüzden o iş yaş biraz ve dönme gibi bir niyetim yok :) Ben de bir an önce başlıcam işlemlere ama ne yapmam gerek bilmiyorum koordinatöre sordum cevap bekliyorum işte. Sigortam 6 aylık benim Mart'a kadar yani tekrar yapmamı isterler mi acaba sigorta..

    YanıtlaSil
  8. burada adım adım her şeyi açıkladım. kısaca tekrar etmek gerekirse, önce okulunla iletişime geçiyorsun. onlar onay verirse, ljubljanaya soruyorsun. büyük ihtimalle onay veriyorlar. transcript hazırlıyorsun her iki okul için de ve okulla alakalı süreç tamam. vize başvurusu için de kabul mektubun geldikten sonra başvuru yapabilirsin. konsolosluktan sicil kaydı, slovenska cestanın arkadasına denk gelen ana yolda bi yerde sicil kaydı, sigorta (bana türkiyeden mail attılar) bu belgeleri hazırlayıp slovence çeviriyoruz. ljubljanada birisi vardı, konsolosluk onun numarasını verir sana da çeviri için. sonra gidip başvuruyorsun. bu kadar. sigorta isterler çünkü sigorta kalacağın süreyi kapsamalı.

    YanıtlaSil
  9. 3 aylık sigorta yaptırsam yeter sanırım Marttan sonra ve çeviri ücretleri nasıldı?

    YanıtlaSil
  10. bence öncesinde yabancılar ofisine sorsan daha iyi olur. durumu algılayamayabilirler:)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,

    Ben Polonyaya başvurdum ve Eylül ayınca Krakow'a gidicem bi aksilik olmadıgı halde
    anlaşma 6 aylık yapılmış ancak ben uzatmak istiyorum.

    Hibesiz de olsa...Ama okulun bunu kabul etmeme olasılığı mı var?

    Ankara üniversitesi bu arada,bilemiyorum erasmus uzatma işlemlerinde sorun yapıyorlar mı ve Türkiyeye dönüp de uzatmak istemiyorum

    YanıtlaSil
  12. benim okulum kabul etmişti. tamamen okula ve kontenjanlara bağlı. türkiye'ye dönmene gerek yok. okuluna mail atarak süreç hakkında bilgi alabilirsin.

    YanıtlaSil
  13. bana Recep Bey'in bilgilerini atabilir misin? eljn_my@hotmail.com :)

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, benim bir sorum olacaktı : Seyahat sağlık sigortasını nasıl hallettiniz? Ben de 2.döneme uzatmak istiyorum ama sigortam yalnızca 1 dönemi kapsıyor, yurt dışından uzatıldığı takdirde de geçersiz oluyormuş sanıyorum?

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar.Ben şuan istanbuldayım yazlıke eşya almaya ve vize için gerekli evrakları almaya geldim lakin slovenyadan vize uzatma işlemine başvuracağım benim sigortam 24.07.2015 den 24.07.2016 ya kadar geçerli bir problem olurmu? ek olarak vizem 06.03.2016 da sona erecek.ben slovenyaya 17.02.2016 da döneceğim bir problem yaşarmıyım?Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba. Vizenizi uzatacağınız süre boyunca sigortanızın da olacağını anlıyorum. Bu durumda bir sorun olmamalı.

    YanıtlaSil
  17. Kusura bakmayın tekrardan rahatsız ediyorum,istanbuldan yeminli tercüman selçuk bey ile iletisime geçtim ama türkiye yeminli tercümanı olduğu için çevirilerimi slovenyada yapmam gerekiyormuş sizin çeviri yaptırdığınız şahsın iletişim bilgileri sizde mevcutmu acaba konsolosluğun yönlendirdiği?İlginiz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. Maalesef yok, Slovenya'daki konsolosluktan telefon numarasını alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil